Webinar Slechtnieuwsgesprekken voeren

Het behouden van emoties en de controle   •   Meld je aan om de opname van dit webinar te zien, opgenomen op 22 februari 2018 13:30

Registreer

Omschrijving

Een medewerker ontslaan, een klant laten weten dat je niets voor hem of haar kunt betekenen of een patiƫnt een sombere diagnose geven: als boodschapper bevind jij je vaak in een lastige spagaat tussen taak en emotie. Je weet dat je het slechte nieuws moet brengen, maar dat neemt niet weg dat je begaan bent met de ontvanger en hem of haar het allerbeste gunt. We laten je ontdekken welke toon het best past bij de situatie en emotie daarin. Hoe je blijk geeft van jouw medeleven en hoe je tegelijkertijd duidelijk en standvastig kunt blijven, waardoor je de controle over het gesprek behoudt. We besteden kort aandacht aan de structuur van het gesprek en komen tot een acceptatiegraad.

Inhoudsopgave:

  • De inleiding
  • Het brengen van het slechte nieuws
  • De impact van de boodschap
  • Mogelijke oplossingen

Registreer